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for the glory patch 1.1

Posté : jeu. janv. 14, 2010 3:02 pm
par SeNTEnZa
from paradox forum
For the Glory: A Europa Universalis Game Patch 1.1 Now Available



Crystal Empire Games has today released the 1.1 patch for the acclaimed grand-scale historic strategy game, For the Glory: A Europa Universalis Game.

Some of the fixes and improvements in the 1.1 patch include:

Code optimized for increased performance
Fixed several bugs including colonization for Spain and Portugal and multiplayer annexation bug
Enhanced AI decisions for investments, trade and warfare
Reworked some game features, including transport capacities, colonists value, growth rate during war and constructions in progress for annexed countries
Extended settings for interface and color-scale options
Added information for badboy and estimated yearly income
Added eight sprite sets for naval and land

Game Vortex hails, "For the Glory gives you everything you could ever want in a history-based strategy game," while GameSpot urged that, "fans of Europa Universalis 3 should pick [For the Glory] up immediately." With the 1.1 patch, it's a great time to see what all the fuss is about.

The patch is available at all major digital retailers. In order to avoid compatability issues please download the patch from the same place the game was purchased.

Re: for the glory patch 1.1

Posté : ven. janv. 15, 2010 11:36 am
par Boudi
Après 10 ans d'expérience, ils codent toujours avec les pieds le moteur multiplayers. :roll:

Re: for the glory patch 1.1

Posté : ven. janv. 15, 2010 12:16 pm
par Lafrite
C'est une équipe externe à Paradox et puis je crois que EU2 était stable en multi non ?

Re: for the glory patch 1.1

Posté : ven. janv. 15, 2010 12:32 pm
par Boudi
Je faisais référence à ça.
Fixed several bugs including ... and multiplayer annexation bug
Après je pense pas que ce soient des bénévoles qui codent le sous-programme de gestion des multi, non ?

Re: for the glory patch 1.1

Posté : ven. janv. 15, 2010 12:42 pm
par Lafrite
Je ne sais plus comment ils se sont associés mais je doute un peu qu'il y ait un temps plein dans le tas.

Tu peux avoir un bon sous programme de gestion de multi mais si on modifie des options du moteur de jeu (ici l'annexion), ca se répercute souvent aussi ailleurs et comme j'imagine que le programmeur teste principalement ses modifs en mode solo, un effet de bord en multi peut échapper à sa vigilance.

Re: for the glory patch 1.1

Posté : ven. janv. 15, 2010 2:58 pm
par SeNTEnZa
a EU3 en PPo à 2, sur disons 6 heures en tout pas eu un seul soucis, meme de lag.

... on doit juste se passer la save par mail en revanche

Re: for the glory patch 1.1

Posté : ven. janv. 15, 2010 3:05 pm
par necroproject
le code réseau de EU2 original était franchement dégueulasse. La moindre amélioration est bonne à prendre. Celui de EU3 est très correct, surtout si l'on considère la complexité dudit jeu. Perso, je n'ai même pas de problème d'envoi des sauvegardes avec EU3 (avec EU2, si).