for the glory patch 1.1

Discussion Générale
SeNTEnZa
Chasseur de Primes
Messages : 15356
Enregistré le : mer. août 18, 2004 2:25 pm

for the glory patch 1.1

Message par SeNTEnZa »

from paradox forum
For the Glory: A Europa Universalis Game Patch 1.1 Now Available



Crystal Empire Games has today released the 1.1 patch for the acclaimed grand-scale historic strategy game, For the Glory: A Europa Universalis Game.

Some of the fixes and improvements in the 1.1 patch include:

Code optimized for increased performance
Fixed several bugs including colonization for Spain and Portugal and multiplayer annexation bug
Enhanced AI decisions for investments, trade and warfare
Reworked some game features, including transport capacities, colonists value, growth rate during war and constructions in progress for annexed countries
Extended settings for interface and color-scale options
Added information for badboy and estimated yearly income
Added eight sprite sets for naval and land

Game Vortex hails, "For the Glory gives you everything you could ever want in a history-based strategy game," while GameSpot urged that, "fans of Europa Universalis 3 should pick [For the Glory] up immediately." With the 1.1 patch, it's a great time to see what all the fuss is about.

The patch is available at all major digital retailers. In order to avoid compatability issues please download the patch from the same place the game was purchased.
Avatar du membre
Boudi
Khan Océanique
Messages : 31350
Enregistré le : sam. août 28, 2004 12:47 pm
Localisation : St-Etienne, FRANCE.

Re: for the glory patch 1.1

Message par Boudi »

Après 10 ans d'expérience, ils codent toujours avec les pieds le moteur multiplayers. :roll:
« Et c’est parti ! (Поехали! [Poïekhali!]) »
https://fr.pobediteli.ru/
Un petit calcul, et on s’en va !
Avatar du membre
Boudi
Khan Océanique
Messages : 31350
Enregistré le : sam. août 28, 2004 12:47 pm
Localisation : St-Etienne, FRANCE.

Re: for the glory patch 1.1

Message par Boudi »

Je faisais référence à ça.
Fixed several bugs including ... and multiplayer annexation bug
Après je pense pas que ce soient des bénévoles qui codent le sous-programme de gestion des multi, non ?
« Et c’est parti ! (Поехали! [Poïekhali!]) »
https://fr.pobediteli.ru/
Un petit calcul, et on s’en va !
Avatar du membre
Lafrite
Plombier CSS/PHP/SQL
Plombier CSS/PHP/SQL
Messages : 13614
Enregistré le : mar. août 17, 2004 8:04 pm
Localisation : Baraque Friture
Contact :

Re: for the glory patch 1.1

Message par Lafrite »

Je ne sais plus comment ils se sont associés mais je doute un peu qu'il y ait un temps plein dans le tas.

Tu peux avoir un bon sous programme de gestion de multi mais si on modifie des options du moteur de jeu (ici l'annexion), ca se répercute souvent aussi ailleurs et comme j'imagine que le programmeur teste principalement ses modifs en mode solo, un effet de bord en multi peut échapper à sa vigilance.
SeNTEnZa
Chasseur de Primes
Messages : 15356
Enregistré le : mer. août 18, 2004 2:25 pm

Re: for the glory patch 1.1

Message par SeNTEnZa »

a EU3 en PPo à 2, sur disons 6 heures en tout pas eu un seul soucis, meme de lag.

... on doit juste se passer la save par mail en revanche
necroproject
Foudre de Guerre
Foudre de Guerre
Messages : 1686
Enregistré le : mar. sept. 25, 2007 11:28 am

Re: for the glory patch 1.1

Message par necroproject »

le code réseau de EU2 original était franchement dégueulasse. La moindre amélioration est bonne à prendre. Celui de EU3 est très correct, surtout si l'on considère la complexité dudit jeu. Perso, je n'ai même pas de problème d'envoi des sauvegardes avec EU3 (avec EU2, si).
Répondre

Retourner vers « Europa Universalis I à IV et Rome »