Quelques screens en plus!A new train is rolling here at Paradox, and this one has "Heir to the Throne" painted on in big Gothic letters. This is the expansion we did not intend to make, but over time (and a few beers) the good ideas just kept piling up. Although, with the game already labeled "complete", we were in a bit of a pickle. So we asked you, our loyal and steadfast peons, ah, players, if you could stomach yet another EU3 expansion. It seemed you could, so now everybody is a winner! See how well these things always turn out? Now, since I am the Procurator of Paradox Expansions (or "POPE"), I'll be writing these dev diaries.
While this expansion is titled "Heir to the Throne" (more on heirs and dynasties in a later entry), perhaps the most central feature is the concept of war aims, which should make wars more interesting and counteract "blobbing". Casus Bellis are no longer generic, but divided into many different types, each one allowing a specific set of peace conditions. The resulting war will be named after the CB, so you will have the "Swedish Reconquest of Gotland", etc. Thus, while a nation may have sent you an insult, that does not really justify demanding half their country as recompense in the peace negotiations. (You still can, but it will give you mucho infamy/badboy.) Instead, taking gold or having them revoke core provinces will yield more prestige. Moreover, there are no longer any special stability rules for declarations of war; everything is now consolidated into proper (and easily moddable) Casus Bellis.
"What?", you say, "I want more land! Only provinces matter!" Well, if you want to expand rapidly, there are Casus Bellis for you too, like "Imperialism", "Nationalist Unification" and "Holy War". These are typically not available at the start, but require a certain level of government technology or a national idea. However, prestige will be not be anything to scoff at in "Heir" (another thing for a later dev diary.) In line with this, a new peace option has been added: "Concede Defeat". This is an alternative to White Peace which gives a prestige boost to the winner, and a corresponding loss to the loser.
That's all for now. I shall leave you with some screenshots to inspect and ponder.
Oh, and here is an example CB script for the modders among you:
# Nationalist unification
cb_nationalist = {
badboy_factor = 0.25
prestige_factor = 2
peace_cost_factor = 0.5
prerequisites = {
government_tech = 18
culture_group_claim = THIS
}
allowed_provinces = {
culture_group = THIS
}
po_demand_provinces = yes
war_name = NATION_WAR_NAME
}
Heir to the Throne Dev Diary 1
- Emp_Palpatine
- Eco-Citoyen
Heir to the Throne Dev Diary 1
Des nouvelles du futur nouveau patch payant pour EUIII.

Vous pensez tous que César est un con? Vous pensez que le consul et son conseiller sont des cons? Que la police et l'armée sont des cons? Et vous pensez qu'y vous prennent pour des cons? Et vous avez raison, mais eux aussi! Parce que depuis le temps qu'y vous prennent pour des cons, avouez que vous êtes vraiment des cons. Alors puisqu'on est tous des cons et moi le premier, on va pas se battre.
- jagermeister
- Grand Inquisiteur
Re: Heir to the Throne Dev Diary 1
Intéressant.
Le "concede defeat" est nouveau je suppose ?

Le "concede defeat" est nouveau je suppose ?
Internet ayant été popularisé par l'apparition du World Wide Web, les deux sont parfois confondus par le public non averti. Le World Wide Web n'est pourtant que l'une des applications d'Internet.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Internet
Le site ultime pour les managers virils et huilés.
Le site préféré des vieux loups de mer.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Internet
Le site ultime pour les managers virils et huilés.
Le site préféré des vieux loups de mer.
- Emp_Palpatine
- Eco-Citoyen
Oui.
Je dois avouer que je trouve ces guerres guidées par les CB assez intéressantes.
Je dois avouer que je trouve ces guerres guidées par les CB assez intéressantes.
Vous pensez tous que César est un con? Vous pensez que le consul et son conseiller sont des cons? Que la police et l'armée sont des cons? Et vous pensez qu'y vous prennent pour des cons? Et vous avez raison, mais eux aussi! Parce que depuis le temps qu'y vous prennent pour des cons, avouez que vous êtes vraiment des cons. Alors puisqu'on est tous des cons et moi le premier, on va pas se battre.
-
- Serenissimus augustus a Deo coronatus magnus pacificus imperator
- Meilleur jeu 2008 : HOI2
- Meilleur jeu 2009 : Blood Bowl
- Meilleur jeu 2010 : Victoria II
- Meilleur jeu 2011 : Civ V
oui c'est bien mieux ! ^^
Patron du BIG, la chaine youtube qui vous veux du mal !
Encore un patch payant ?
Faut vraiment qu'ils arrêtent la bière et l'aquavit !
Faut vraiment qu'ils arrêtent la bière et l'aquavit !

- Boudi
- Khan Océanique
Je suis in-ca-pa-ble de m'habituer à leur 3D de m.... De la ressource matérielle bouffée pour rien.
Voilà bien un jeu que je n'essayerai jamais.

« Et c’est parti ! (Поехали! [Poïekhali!]) »
https://fr.pobediteli.ru/
Un petit calcul, et on s’en va !
https://fr.pobediteli.ru/
Un petit calcul, et on s’en va !
-
pas faux, la trois D de EUIII est vraiment laide... 

- Emp_Palpatine
- Eco-Citoyen
Le plus "réussi" est Rome. EUIII est une catastrophe. Sous le capot, c'est un jeu honorable. Mais moche et gâché par cette 3D inutile, effectivement.
-
oui surtout qu'a rome on peut vraiment tourner la carte dans tout les sens ! (trouver le nord en bas de l'ecran par exemple !)
alors qu'a europa les cartes sont laides et en plus on ne peut pas les bouger de sens ...
alors qu'a europa les cartes sont laides et en plus on ne peut pas les bouger de sens ...