[HOI-3] Hearts of Iron III : Développement

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jagermeister
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Re: [HOI-3] Hearts of Iron III : Développement

Message par jagermeister »

A lire :

http://forum.paradoxplaza.com/forum/sho ... ostcount=1


Extrait :
Another major issues from previous versions was the traditional dog-pile event of when you can’t beat them then zerg (Starcraft term for overwhelming your opponent with massive numbers) them. This would cause people, and the AI, to create massive stacks of divisions in a single province to attack from. This tactics was not only historically inaccurate but should have been impossible due to logistics of the area. Paradox, with their experience, tackled this issue using two new features.

First a full logistical system, was introduced, that traces from the units back to its supply source. This system is affected by the infrastructure present in each hex and limits the amount of units you could have in a hex with a viable supply limit.

Second they introduced a unit max front size and an algorithm that measures the border distance between two provinces and determines the size of the front that can be attacked on. This is then applied to both the attacking and defending units. So even if you attacked with 20 divisions, but the front really only has room for 5 divisions, the other 15 will be placed in reserve. The only exception to this rule are Paratroopers as they will add an extra unit to the attack regardless of you having the full front covered or not since it is assumed they are dropped behind lines. You can see a screenshot of a battle on below with the units in combat at the top and units in reserve placed on the bottom.

Image

One more thing to note is officers. Every combat unit represented on the map needs officers. The amounts of officers you produce every day are controlled through various tools such as the Leadership sliders, technological research and educational goals of the government. If you have more units than the required officers this has an effect on command and control which affects your abilities in combat.
Modifié en dernier par jagermeister le ven. juil. 31, 2009 5:04 pm, modifié 1 fois.
Internet ayant été popularisé par l'apparition du World Wide Web, les deux sont parfois confondus par le public non averti. Le World Wide Web n'est pourtant que l'une des applications d'Internet.
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Re: [HOI-3] Hearts of Iron III : Développement

Message par Urial »

ah oui c'est important !

je me demande comment on va pouvoir prendre des fortifications :D
Patron du BIG, la chaine youtube qui vous veux du mal !
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jagermeister
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Re: [HOI-3] Hearts of Iron III : Développement

Message par jagermeister »

Urial a écrit :ah oui c'est important !

je me demande comment on va pouvoir prendre des fortifications :D
Avec des paras et beaucoup d'aviation. :mrgreen:
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Re: [HOI-3] Hearts of Iron III : Développement

Message par jagermeister »

Urial a écrit :ah oui c'est important !

je me demande comment on va pouvoir prendre des fortifications :D

J'ai oublié ces 3 lignes :
One more thing to note is officers. Every combat unit represented on the map needs officers. The amounts of officers you produce every day are controlled through various tools such as the Leadership sliders, technological research and educational goals of the government. If you have more units than the required officers this has an effect on command and control which affects your abilities in combat.
Très important.
Internet ayant été popularisé par l'apparition du World Wide Web, les deux sont parfois confondus par le public non averti. Le World Wide Web n'est pourtant que l'une des applications d'Internet.
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Re: [HOI-3] Hearts of Iron III : Développement

Message par SeNTEnZa »

Urial a écrit :ah oui c'est important !

je me demande comment on va pouvoir prendre des fortifications :D
en les contournant et en les isolant de leur supply. Ce qui obligera comme en realité a retenir des troupes a l'arrière du front pendant plusieurs semaines (cf historique stalingrad, sebastopol ou les festung de la bataille de france)
Il ne sera plus possible d'encercler une forteresse et de mancer 80 divisions dessus pour la capturer en une journée =)
ca me parait bien
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Re: [HOI-3] Hearts of Iron III : Développement

Message par mad »

griffon a écrit :bon moi j'en ai ma claque de Hoi2

je le désinstalle car il a fait son temps

et je le remplace par HOI 3

( j'ai d'ailleurs l'intention de faire un AAR extrtemement complaisant , orienté mais enthousiaste

dans la foulée et de le poster sur un max de sites :D )

comme je l'avais fait lors de la transition HOI

vers HOI 2 acheté le premier jour de sa sortie

et jouable d'ailleurs des le début

voir quelque part sur le site un AAR plaisant

sur une PPO avec Lafrite et Mad !
Ohhhh ! Je l'avais oublié, cette agréable petite PPO ! Ou le front de l'est ressemblait au final plus à une guerre des tranchées (je te prends cette province, tu me prends celle là, je réattaque la deuxiéme, tu reprends la 1ere...) Qui de Griff ou de Lafrite jouait l'Allemand, déjà ?
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Re: [HOI-3] Hearts of Iron III : Développement

Message par Lafrite »

Je suis au moins sûr d'avoir tenu le front Allemand Nord avec une province qui a changé 36x de main, le reste je ne me souviens pas 8-)
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