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Distant World

Posté : ven. janv. 15, 2010 4:28 pm
par Lafrite
Un 4x en temps réel prochainement publié par Matrix

http://www.codeforce.co.nz/default.asp


Distant Worlds - Features

Truly Epic-Scale Galaxies: play in galaxies with up to 1400 star systems and 50,000 planets, moons and asteroids. Vast nebula clouds spiral out from the galactic core, shaping the distribution of star clusters in the galaxy

Private Enterprise: the private citizens of your empire automatically take care of mundane tasks like mining resources, transporting cargo, migration between colonies, tourism and much more. This frees you from micro-management and instead allows you to focus on a macro-scale

Intelligent Automation: automate the various tasks in your empire, so that you can focus on the areas that you enjoy most. Or have your advisors make suggestions in different areas like colonization, defense or diplomacy – helping you learn the best tactics and strategies

Explore: explore the vast galaxy, discovering valuable resources, potential colonies for your empire and making contact with other empires. Uncover secrets that lift the veil on the galaxy’s mysterious past...

Colonize: send out colony ships to found new worlds for your empire. Develop your new colonies by keeping them well-supplied with a steady stream of valuable resources

Defend: patrol the outlying areas of your empire to protect from raiding pirates or dangerous space monsters. Construct defensive bases at your colonies. Build up your fleets to defend against enemy empires. Recruit troops to invade enemy colonies and conquer the galaxy!

Diplomacy: interact with other empires, discussing treaties, making trade offers or just giving them a piece of your mind. Talk to pirate factions, tapping into their underground information, or paying them to do your dirty work for you...

Espionage: covertly seek out information about other empires, or even disrupt their progress with acts of sabotage

Research: develop new technologies for use in building your own unique ships and star bases

Build: design and build the ships and star bases in your empire. Construct mighty military ships at your space ports, or build mining stations, research installations or secret monitoring facilities at remote locations throughout the galaxy

Built-in Game Editor: fine-tune your own galaxy, adding or removing star systems, planets, asteroid fields, ships, star bases, space monsters or anything else. Modify the attributes of any empire in your game

Extensive Help: exhaustive, built-in, context-sensitive help is always only a single key-press away. Press F1 at any time for a detailed explanation of the current game screen, your currently selected item, etc

Tutorials: in-game tutorials familiarize you with all of the game elements and tools

Built-in Customization: modify all ship art, alien races, and much more. Switch between different customization sets with a couple of mouse clicks from the main game menu

Re: Distant World

Posté : sam. janv. 16, 2010 12:56 pm
par Leaz
La taille de la map fait un peu peur quand même :shock: :ko:

Re: Achtung panzer kharkov 1943

Posté : dim. mars 07, 2010 12:07 pm
par Boudi
Au vu du résumé matrixien, tu trouves que ça fait tant de différences avec Soase que ça justifie un achat, Lafrite ?
http://www.matrixgames.com/products/379 ... ant.Worlds

Re: Achtung panzer kharkov 1943

Posté : dim. mars 07, 2010 12:11 pm
par efelle
La comparaison se situerait plutôt avec Galactic Civilization II.

Re: Achtung panzer kharkov 1943

Posté : dim. mars 07, 2010 12:23 pm
par Lafrite
Boudi a écrit :Au vu du résumé matrixien, tu trouves que ça fait tant de différences avec Soase que ça justifie un achat, Lafrite ?
http://www.matrixgames.com/products/379 ... ant.Worlds
Il faut voir le niveau d'automatisation qui sera autorisé mais voir un Empire immense prendre vie à la façon de Space Ranger ça me botte bien, plus que les Sims en tout cas :lolmdr:

Re: Distant World

Posté : dim. mars 28, 2010 10:47 am
par griffon
il est sorti , téléchargement en cours


regardez moi cela

http://www.matrixgames.com/products/379 ... ant.Worlds

Re: Distant World

Posté : dim. mars 28, 2010 11:02 am
par griffon
la référence pour ce jeu

ce n'est pas SOAE ou Galciv

mais l'ancien et somptueux "Stars"

cher à Pocus ! :D

Re: Distant World

Posté : dim. mars 28, 2010 8:51 pm
par griffon
payé , installé et téléchargé

mais j'ai faillis bousiller mon windows :?

au lancement

ne faites pas comme moi et changer bien

vos parametres régionnaux dans windows

comme expliqué sur le forum Matrix au premier lancement

Re: Distant World

Posté : lun. mars 29, 2010 6:36 am
par Boudi
:ko: Une excellente raison pour ne pas acheter.

Re: Distant World

Posté : lun. mars 29, 2010 8:00 am
par Emp_Palpatine
Exactement ce que j'ai pensé.
Qu'est-ce que c'est que ces jeux qui flinguent une config à l'installation et ont besoin de bidouilles pleines de cambouis pour fonctionner?! :roll:

Re: Distant World

Posté : lun. mars 29, 2010 8:36 am
par efelle
+1 Sans compter que je supposes qu'il faut une bête de course pour le faire fonctionner.

Re: Distant World

Posté : lun. mars 29, 2010 9:25 am
par Lafrite
C'est corrigé dans le patch 1.0.2.

Il fait sa maladie de jeunesse, je le prendrai une fois qu'il sera en 1.1 :lolmdr:

Re: Distant World

Posté : lun. mars 29, 2010 6:34 pm
par griffon
bon premiere impression

j'ai mis tout en full auto pour me faire une idée

l'univers est gigantesque

mais on est loin du vide des espaces infinis cher à Pascal

ca grouille de vie la dedans ! :lolmdr:

Re: Distant World

Posté : lun. avr. 05, 2010 7:05 pm
par Lionel
Y'a moyen de le mettre en francais ? je l'ai et bon l'anglais c'est bien mais ....

Re: Distant World

Posté : lun. avr. 05, 2010 8:31 pm
par Nicodédé62
Non impossible. Jeu en anglais uniquement :signal: .