Distant World

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Lafrite
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#1 Message par Lafrite » ven. janv. 15, 2010 4:28 pm

Un 4x en temps réel prochainement publié par Matrix

http://www.codeforce.co.nz/default.asp


Distant Worlds - Features

Truly Epic-Scale Galaxies: play in galaxies with up to 1400 star systems and 50,000 planets, moons and asteroids. Vast nebula clouds spiral out from the galactic core, shaping the distribution of star clusters in the galaxy

Private Enterprise: the private citizens of your empire automatically take care of mundane tasks like mining resources, transporting cargo, migration between colonies, tourism and much more. This frees you from micro-management and instead allows you to focus on a macro-scale

Intelligent Automation: automate the various tasks in your empire, so that you can focus on the areas that you enjoy most. Or have your advisors make suggestions in different areas like colonization, defense or diplomacy – helping you learn the best tactics and strategies

Explore: explore the vast galaxy, discovering valuable resources, potential colonies for your empire and making contact with other empires. Uncover secrets that lift the veil on the galaxy’s mysterious past...

Colonize: send out colony ships to found new worlds for your empire. Develop your new colonies by keeping them well-supplied with a steady stream of valuable resources

Defend: patrol the outlying areas of your empire to protect from raiding pirates or dangerous space monsters. Construct defensive bases at your colonies. Build up your fleets to defend against enemy empires. Recruit troops to invade enemy colonies and conquer the galaxy!

Diplomacy: interact with other empires, discussing treaties, making trade offers or just giving them a piece of your mind. Talk to pirate factions, tapping into their underground information, or paying them to do your dirty work for you...

Espionage: covertly seek out information about other empires, or even disrupt their progress with acts of sabotage

Research: develop new technologies for use in building your own unique ships and star bases

Build: design and build the ships and star bases in your empire. Construct mighty military ships at your space ports, or build mining stations, research installations or secret monitoring facilities at remote locations throughout the galaxy

Built-in Game Editor: fine-tune your own galaxy, adding or removing star systems, planets, asteroid fields, ships, star bases, space monsters or anything else. Modify the attributes of any empire in your game

Extensive Help: exhaustive, built-in, context-sensitive help is always only a single key-press away. Press F1 at any time for a detailed explanation of the current game screen, your currently selected item, etc

Tutorials: in-game tutorials familiarize you with all of the game elements and tools

Built-in Customization: modify all ship art, alien races, and much more. Switch between different customization sets with a couple of mouse clicks from the main game menu

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Leaz
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Re: Distant World

#2 Message par Leaz » sam. janv. 16, 2010 12:56 pm

La taille de la map fait un peu peur quand même :shock: :ko:
La Vérité sur les crimes de Staline..

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Re: Achtung panzer kharkov 1943

#3 Message par Boudi » dim. mars 07, 2010 12:07 pm

Au vu du résumé matrixien, tu trouves que ça fait tant de différences avec Soase que ça justifie un achat, Lafrite ?
http://www.matrixgames.com/products/379 ... ant.Worlds
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http://english.pobediteli.ru/

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#4 Message par efelle » dim. mars 07, 2010 12:11 pm

La comparaison se situerait plutôt avec Galactic Civilization II.

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Re: Achtung panzer kharkov 1943

#5 Message par Lafrite » dim. mars 07, 2010 12:23 pm

Boudi a écrit :Au vu du résumé matrixien, tu trouves que ça fait tant de différences avec Soase que ça justifie un achat, Lafrite ?
http://www.matrixgames.com/products/379 ... ant.Worlds
Il faut voir le niveau d'automatisation qui sera autorisé mais voir un Empire immense prendre vie à la façon de Space Ranger ça me botte bien, plus que les Sims en tout cas :lolmdr:

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Re: Distant World

#6 Message par griffon » dim. mars 28, 2010 10:47 am

il est sorti , téléchargement en cours


regardez moi cela

http://www.matrixgames.com/products/379 ... ant.Worlds
SOL INVICTVS

Au printemps, je vais quelquefois m'asseoir à la lisière d'un champ fleuri.
Lorsqu'une belle jeune fille m'apporte une coupe de vin , je ne pense guère à mon salut.
Si j'avais cette préoccupation, je vaudrais moins qu'un chien


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Re: Distant World

#7 Message par griffon » dim. mars 28, 2010 11:02 am

la référence pour ce jeu

ce n'est pas SOAE ou Galciv

mais l'ancien et somptueux "Stars"

cher à Pocus ! :D
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Re: Distant World

#8 Message par griffon » dim. mars 28, 2010 8:51 pm

payé , installé et téléchargé

mais j'ai faillis bousiller mon windows :?

au lancement

ne faites pas comme moi et changer bien

vos parametres régionnaux dans windows

comme expliqué sur le forum Matrix au premier lancement
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Re: Distant World

#9 Message par Boudi » lun. mars 29, 2010 6:36 am

:ko: Une excellente raison pour ne pas acheter.
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Re: Distant World

#10 Message par Emp_Palpatine » lun. mars 29, 2010 8:00 am

Exactement ce que j'ai pensé.
Qu'est-ce que c'est que ces jeux qui flinguent une config à l'installation et ont besoin de bidouilles pleines de cambouis pour fonctionner?! :roll:
Vous pensez tous que César est un con? Vous pensez que le consul et son conseiller sont des cons? Que la police et l'armée sont des cons? Et vous pensez qu'y vous prennent pour des cons? Et vous avez raison, mais eux aussi! Parce que depuis le temps qu'y vous prennent pour des cons, avouez que vous êtes vraiment des cons. Alors puisqu'on est tous des cons et moi le premier, on va pas se battre.

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Re: Distant World

#11 Message par efelle » lun. mars 29, 2010 8:36 am

+1 Sans compter que je supposes qu'il faut une bête de course pour le faire fonctionner.

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Re: Distant World

#12 Message par Lafrite » lun. mars 29, 2010 9:25 am

C'est corrigé dans le patch 1.0.2.

Il fait sa maladie de jeunesse, je le prendrai une fois qu'il sera en 1.1 :lolmdr:

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Re: Distant World

#13 Message par griffon » lun. mars 29, 2010 6:34 pm

bon premiere impression

j'ai mis tout en full auto pour me faire une idée

l'univers est gigantesque

mais on est loin du vide des espaces infinis cher à Pascal

ca grouille de vie la dedans ! :lolmdr:
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Re: Distant World

#14 Message par Lionel » lun. avr. 05, 2010 7:05 pm

Y'a moyen de le mettre en francais ? je l'ai et bon l'anglais c'est bien mais ....
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Re: Distant World

#15 Message par Nicodédé62 » lun. avr. 05, 2010 8:31 pm

Non impossible. Jeu en anglais uniquement :signal: .

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