American Civil War, Napoleon's Campaigns, WWI La Grande Guerre, Wars In America, Pride of Nations, Rise of Prussia, Revolution under Siege, Alea Jacta Est
Le futur nouveau jeu Ageod portera sur les guerres de succession.
Au programme :
Ageod’s Wars of Succession is a new game designed to cover two major wars that consumed Europe at the eve of the 18th Century. One was the War of Spanish Succession (1701-1713), pitting the French & Spanish Bourbons monarchs against the Grand Alliance built by Austrian Habsburg, Britain and the United Provinces. The other is the Great Northern War (1700-1721), between Sweden and Russia (and her allies), most of which focused around the succession of Poland. The two wars can be played in separate scenarios. Or there can be a huge 4-players scenario allowing both wars to be played simultaneously.
Setting: the game covers all of Europe, from the Western seaboard to the Volga. The two different big wars focus each on one side of the continent (Spanish Succession over Western and southwest Europe, Great Northern War in Eastern and Northeastern Europe), and some sideshow operations all over the Mediterranean and in the Ottoman Empire. From 1700 to 1720.
Game map is divided into more than 5,000 regions, with a variety of terrain, climates and development level.
Scenarios: 7 in total, with 1 tutorial and 2 main scenarios of the whole wars (Spanish Succession, Great Northern War), plus 4 minor campaigns scenarios (2 for each war) with limited theaters (Italy, Spain, Baltics-Poland, Ukraine).
Historical leaders: More than 160 historical leaders each rated on their abilities and over 200 different types of units from Grenadiers and Musketeers to Winged Husssars and Cossacks, as well as a dozen type of different warships!
Production: Control your nations spending on the military, economics and diplomacy through a few simple-to-understand assets and production centers.
Regional Decision Cards: The game includes the already known card system that lets you trigger events such as Land Mines, Contributions, etc… this cards, if played wisely can affect the flow of a campaign.
Detailed game model includes features such as Weather, Attrition, Supply, Prisoners and Fog of War
Historical Events are triggered throughout the game giving the player crucial decision points. These cover anything from local uprising to foreign intervention in each of the conflicts.
Battlefield Tactics allow the player to make decisions that can turn the tide of battle.
Sieges and Naval warfare are all covered in detail in the game.
Chain of Command allows units to be organized in to groups and bigger stacks simulating armies.
Bah, voilà qui devrait réjouir tous les amateurs du système AGEOD (système que je n'arrive toujours pas à maîtriser ). J'avais cru comprendre que Rise Of Prussia avait été une franche réussite. Donc, ce nouvel opus, dans la même période, devrait bien fonctionner.
"On commence par dire: cela est impossible pour se dispenser de le tenter, et cela devient impossible, en effet, parce qu'on ne le tente pas", Charles Fourier.
"Personne, par la guerre, ne devient grand", Yoda, L'Empire contre-attaque.
AACW1 reste of course un must have. Dommage qu'on ne trouve plus de joueur. Remarque on est au moins deux. Et je suis sûr que Darthmath y joue encore aussi.
Qui veut s'en faire une ?
« Et c’est parti ! (Поехали! [Poïekhali!]) » https://fr.pobediteli.ru/
Un petit calcul, et on s’en va !
Boudi a écrit :AACW1 reste of course un must have. Dommage qu'on ne trouve plus de joueur. Remarque on est au moins deux. Et je suis sûr que Darthmath y joue encore aussi.
Qui veut s'en faire une ?
Non je suis définitivement passé sur le 2 !! Je me sens pas de faire du rétro !
AACW et CW2 sont les seuls jeux AGEOD auxquels j'ai vraiment joué (et que j'ai adoré, remember mes AAR). J'ai testé TEAW mais pas tenu plus de trois tours et j'ai testé WoN et m'y suis très vite ennuyé alors je ne sais pas si je casse ma tirelire pour un nouveau jeu s'il doit prendre la poussière sur une étagère.
Déja on peut saluer l'audace sur le thème!
Après a voir s'il vont enfin réussir à revenir à un jeu qui fonctionne bien comme RoP et éviter l'écueil des monstergames injouable de type Napoleon Campaign
« Il est deux catégories de Français qui ne comprendront jamais l’histoire de France : ceux qui refusent de vibrer au souvenir du sacre de Reims ; ceux qui lisent sans émotion le récit de la fête de la Fédération. »
Marc Bloch
GA_Thrawn a écrit :Déja on peut saluer l'audace sur le thème!
Après a voir s'il vont enfin réussir à revenir à un jeu qui fonctionne bien comme RoP et éviter l'écueil des monstergames injouable de type Napoleon Campaign
C'est pourtant le même moteur.
Ceci dit tu te trompes peut-être, car bien au contraire sur NCP ce qui était reproché et si je ne m'abuse ce n'est pas le côté monster game bien au contraire, c'est l'absence de grande campagne. je n'ai pas le jeu mais apparemment il ne contient que des scénarios par théâtre/bataille ne permettant pas trop la manœuvre.
Le côté monster game c'est plus Pride of Nations, avec un moteur qui fait ramer le meilleur PC.
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Un petit calcul, et on s’en va !
Il me semble que le dernier napoleon campaign possède justement une grande campagne?
Cf les aar qu'on a pu voir ici?
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