ALEA JACTA EST

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Bohémond
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Beta AAR pour Parthian Wars

Message par Bohémond »

Un beta AAR pour Parthian Wars, prochain opus de la série AJE ;


http://www.ageod-forum.com/showthread.p ... to-Parthia


Bohémond
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Re: ALEA JACTA EST

Message par Bohémond »

Et un autre, c'est l'abondance ;

http://www.matrixgames.com/forums/tm.asp?m=3446721


Bohémond
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Bata Patch 1.03c

Message par Bohémond »

Nouveaux Beta Patch 1.03c ;

Pour AJE ;

http://www.ageod-forum.com/showthread.p ... -available

>> Changelog (for a comprehensive list of all previous patch versions fixes, check the appended AJE Updates pdf file - also installed by the patch)

AJE patch 1.03c
*************

NEW EXE (date 28/10/2013)
- Fix of a rare bug in movement of ships in rivers

UI
- Small fix to spanish language detailed battle report interface


SCENARIOS AND DB FIXES

All Scenarios:
- Fixes to Units DB:
Sea-worthy ships can only be built in sea ports, not in river ports
Lagid river ships can only be built in the Nile
- Revision of cities levels to avoid razed "ghost" cities bug


Parthian Wars:

Carrhae scenario:
- correction to Malichus II english bio notes

Marcus Antonius scenario:
- Correction to final texts of roman minor victory/defeat

Traianus scenario
- Fix to conditions for Jewish revolts to occur
- Fix to Parthian option to recruit Scythian mercenary cavalry

Severus scenario:
- Small fix to option to raise new legions in Nisibis
- Further fix to Armenia sues for Peace event
- Fix to Parthian option to recruit Scythian mercenary cavalry



Pour BOR ;

http://www.ageod-forum.com/showthread.p ... -available


>> Changelog (for a comprehensive list of all previous patch versions fixes, check the appended BOR Updates pdf file - also installed by the patch)

BOR patch 1.03c
************

NEW EXE (date 28/10/2013)
- Fix of a rare bug in movement of ships in rivers

UI
- Small fix to spanish language detailed battle report interface


SCENARIOS AND DB FIXES

All Scenarios:
- Fixes to Units DB:
Sea-worthy ships can only be built in sea ports, not in river ports

Third Samnite War, Ager Gallicus and Pyrhic Victories scenarios:
- Etruscan ships buildable in Portus Argous port


Parthian Wars (only if you have AJE and PAR installed)

Carrhae scenario:
- correction to Malichus II english bio notes

Marcus Antonius scenario:
- Correction to final texts of roman minor victory/defeat

Traianus scenario
- Fix to conditions for Jewish revolts to occur
- Fix to Parthian option to recruit Scythian mercenary cavalry

Severus scenario:
- Small fix to option to raise new legions in Nisibis
- Further fix to Armenia sues for Peace event
- Fix to Parthian option to recruit Scythian mercenary cavalry

----
We encourage you to try it and give feedback; we will always try to correct and improve any issues found.

(Note: if you own BOR, AJE and PAR, and want to play AJE or PAR scenarios (with latest corrections) via your BOR installation, you NEED to apply both AJE and BOR patches)


Bohémond
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Re: ALEA JACTA EST

Message par schascha »

Bonjour,

Il y a t-il un moyen pour passer le jeu en mode windows ???

J'ai cherché dans les options mais pas trouvé.
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stratcom
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Re: ALEA JACTA EST

Message par stratcom »

viewtopic.php?p=362172#p362172

A l'époque, ça avait fonctionné (si j'en crois ta réponse). :o:
La neutralité religieuse dans les espaces publics est le meilleur moyen de respecter tous les membres de la société, quelle que soit leur religion ou leur croyance.
schascha
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Re: ALEA JACTA EST

Message par schascha »

Je commence sérieusement à m'inquiéter quant à la qualité de ma mémoire :oops:

Merci pour ta patience :chinois:
Bohémond
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Re: ALEA JACTA EST

Message par Bohémond »

Le patch 1.03 (officiel) paru fin 2013 ;

http://www.ageod-forum.com/showthread.p ... available-!

Pour AJE ;

tp://ftp.matrixgames.com/pub/AleaJa...date-v103c.zip

Changelog:

List of AJE patch changes

1.03c
************

NEW EXE (date 28/10/2013)
- Fix of a rare bug in movement of ships in rivers

UI
- Several corrections to graphic sprites (armies, icons, etc) positions in map (namely in Anatolia/Pontus)
- Credits button (main screen) in German and Spanish languages (thanks, picaron and dooya!)
- Small fix to spanish language detailed battle report interface


SCENARIOS AND DB FIXES

All Scenarios:
- Fixes to Units DB:
Sea-worthy ships can only be built in sea ports, not in river ports
Lagid river ships can only be built in the Nile
- Revision of cities levels to avoid razed "ghost" cities bug

Marius vs Sulla and Great Mithridatic War scenarios:
- Fix to several incorrect command penalties for Pontic "subfactions" (ex: Scythian alliance option forces)

Marius vs Sulla scenario:
- Fix to Peace of Dardanos proposal

The Great Mithridatic War scenario:
- Small fix to the Scythian alliance option consequences (now 3 additional cavalry units will become available to recruit, as stated in the text)

The Roman Civil War (Caesar vs Pompey) scenario:
- Numidian and Mauretanian infantry replacements now available (AFR)



Parthian Wars:

All scenarios:
- Fix to several incorrect command penalties for Parthian "subfactions"
- Relocation of Seleucia port icon on Tigris bank
- Fix to Parthian Civilization and Development flavour events texts

Carrhae scenario:
- Correction to Malichus II english bio notes

Marcus Antonius scenario:
- Correction to final texts of roman minor victory/defeat

Traianus scenario
- Fix to conditions for Jewish revolts to occur
- Fix to Parthian option to recruit Scythian mercenary cavalry

Severus scenario:
- Small fix to option to raise new legions in Nisibis
- Further fix to Armenia sues for Peace event
- Fix to Parthian option to recruit Scythian mercenary cavalry

_______________


1.03b
************

NEW EXE (date 10/10/2013)
- New diplomatic variables exported to Gamelogic.opt (minimum relations needed to give passage, supply and intel), still to test and apply to scenarios

LANGUAGES
- Spanish and German translations updated for all scenarios (thanks, picaron and dooya !)


SCENARIOS AND DB FIXES

All scenarios:
- Correction and improvement to several Ports exit points

Parthian Wars:

Marcus Antonius scenario:
- Fix to Lagids rebirth and remodelling of Asia Minor political options
- Rework of Antiochia Legions defection to Labienus event
- Small fix to Judea alocation multichoice event (allocate to Herod option)

Severus scenario:
- Fix to Armenia sues for Peace event
- Agbar sues for neutrality and Capture of Artaxata events cancelled


Pour BOR

ftp://ftp.matrixgames.com/pub/BirthO...date-v103c.zip

Changelog:

List of BOR patch changes

1.03c
************

NEW EXE (date 28/10/2013)
- Fix of a rare bug in movement of ships in rivers

UI
- Several corrections to graphic sprites (armies, icons, etc) positions in map (namely in Anatolia/Pontus)
- Credits button (main screen) in German and Spanish languages (thanks, Picaron and dooya!)
- Small fix to spanish language detailed battle report interface


SCENARIOS AND DB FIXES

All Scenarios:
- Fixes to Units DB:
Sea-worthy ships can only be built in sea ports, not in river ports

Third Samnite War, Ager Gallicus and Pyrhic Victories scenarios:
- Etruscan ships buildable in Portus Argous port

Pyrhic Victories scenario
- Fix to Taras fleets initial setup (mixed quinqueremis/triremis squadrons)


Parthian Wars:

All scenarios:
- Fix to several incorrect command penalties for Parthian subfactions
- Relocation of Seleucia port icon on Tigris bank
- Fix to Parthian Civilization and Development flavour events texts

Carrhae scenario:
- Correction to Malichus II english bio notes

Marcus Antonius scenario:
- Correction to final texts of roman minor victory/defeat

Traianus scenario
- Fix to conditions for Jewish revolts to occur
- Fix to Parthian option to recruit Scythian mercenary cavalry

Severus scenario:
- Small fix to option to raise new legions in Nisibis
- Further fix to Armenia sues for Peace event
- Fix to Parthian option to recruit Scythian mercenary cavalry

_______________


1.03b
************

NEW EXE (date 10/10/2013)
- New diplomatic variables exported to Gamelogic.opt (minimum relations needed to give passage, supply and intel), still to test and apply to scenarios

LANGUAGES
- Spanish and German translations updated for all scenarios (thanks, picaron and dooya!)

SCENARIOS AND DB FIXES

All scenarios:
- Correction and improvement to several Ports exit points

Mercenary War scenario:
- Fix to Carthaginian option of alliance with Sardinian tribes (wrong sardinian leader unit fixed)


Parthian Wars:

Marcus Antonius scenario:
- Fix to Lagids rebirth and remodelling of Asia Minor political options
- Rework of Antiochia Legions defection to Labienus event
- Small fix to Judea alocation multichoice event (allocate to Herod option)

Severus scenario:
- Fix to Armenia sues for Peace event
- Agbar sues for neutrality and Capture of Artaxata events cancelled


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Re: ALEA JACTA EST

Message par Moradim »

Tient , je viens juste de voir que le jeu a été greenligth , c'est a dire qu'il va pouvoir débarqué sur steam .
Dieu est tout puissant , il peut tout .
ET si dieu avait crée une dimension ou il ne peut rien et ou il n'est pas .
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HAN Preview

Message par Bohémond »

Une Preview de Hannibal ; Terror of Rome a été mise en ligne récemment ;

http://www.ageod-forum.com/showthread.p ... or-of-Rome


Bohémond
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Re: ALEA JACTA EST

Message par rominet »

Ave, j'ai une question.

J'ai une armée commandée par le consul A que j'embarque dans une flotte commandée par l'amiral B.
Déjà, petit problème, comme A a une plus petite préséance que B, A devient l'amiral de la flotte.
Bon, admettons.

Le hic, c'est que j'ordonne un débarquement de l'armée en plein territoire ennemi et du coup, l'armée fait son débarquement correctement mais avec B comme commandant. :pascontent:
Ben non, pas content car B est loin d'avoir les attributs et le niveau de commandement de A.

Donc ma question est simple: avec cette procédure de débarquement automatique, on fait comment pour que ce soit bien le consul A qui débarque à la tête des légions?
rominet
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Re: ALEA JACTA EST

Message par rominet »

Problème d'installation du patch 1.04 public béta.

J'ai 2 installations, celle d'AJE de base et celle de AJE:Hannibal Terror of Rome.
Le patch 1.04 s'installe parfaitement sur AJE de base; par contre, rien à faire avec la seconde installation AJE:Han ..., elle reste en 1.01.
Le chemin spécifié est pourtant le bon.

Une idée?

rominet a écrit :J'ai une armée commandée par le consul A que j'embarque dans une flotte commandée par l'amiral B.
Déjà, petit problème, comme A a une plus petite préséance que B, A devient l'amiral de la flotte.
Bon, admettons.

Le hic, c'est que j'ordonne un débarquement de l'armée en plein territoire ennemi et du coup, l'armée fait son débarquement correctement mais avec B comme commandant. :pascontent:
Ben non, pas content car B est loin d'avoir les attributs et le niveau de commandement de A.

Donc ma question est simple: avec cette procédure de débarquement automatique, on fait comment pour que ce soit bien le consul A qui débarque à la tête des légions?
Tiens, je réponds moi-même, j'ai fini par trouver.
Il suffit de fusionner le consul A avec une de ses troupes et il débarque avec, laissant l'amiral B à bord des bateaux.
Seul petit inconvénient qd même, le reste de l'armée perd normalement les bonus du consul A, le temps d'1 tour.
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Re: ALEA JACTA EST

Message par Bohémond »

rominet a écrit :Problème d'installation du patch 1.04 public béta.

J'ai 2 installations, celle d'AJE de base et celle de AJE:Hannibal Terror of Rome.
Le patch 1.04 s'installe parfaitement sur AJE de base; par contre, rien à faire avec la seconde installation AJE:Han ..., elle reste en 1.01.
Le chemin spécifié est pourtant le bon.

Une idée?

Les patchs beta 1.04 sont pour AJE et BOR. Le patch 1.01 est pour HAN. Intrinsèquement ce sont les mêmes. Votre AJE et votre HAN sont donc bien à jour.

Bohémond
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Re: ALEA JACTA EST

Message par rominet »

Merci pour la rapide réponse.
Bourrique que je suis; donc jouer la seconde guerre punique en 1.04 par AJE ou en 1.01 par AJE:Han revient strictement au même, c'est ça!
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