IL-2 GREAT BATTLES SERIES

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gris
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Re: battle of stalingrad (777-BOS)

Message par gris »

du nouveau avec comme pour rof et son add-on heu stand lone ? muromets
l’arrivée d'un nouveau il2 , BOM

IL-2 Sturmovik: Battle of Moscow

Avec côté allemand :
Bf 109 E-7
Bf 109 F-2
Bf 110 E-2 (y'en a qui vont être content...)
Ju 88 A-4 (encore plus d'heureux...)

Côté soviet :
I-16 type 24 (si il y en a qui trouvent que le LaGG 3 est difficile à poser, que vont ils penser de celui-ci...)
MiG-3
IL-2 model 1941
Pe-2 series 35

Version Premium:
MC.202 Series VIII
P-40 E-1


moi j'ai lever le pied , pour l'instant ...
je vais vous expliquer pourquoi même si vous vous en foutez :mrgreen:

toujours pas la possibilité de créer un host ...

ca reste en l’état de dog
pas possibilité de voler sans se faire enfiler au decollage par des chasseurs de kill

même si ca a changer avec l'arrive d'un serveur fr

tant qu'il n'y aur pas la possibilité de hoster ou de créer un serveur
pas moyen de voler régulier avec son escadrille et de s'entrainer
pour acquérir la cohésion d'un groupe

pour l'instant je reste en standbye sur le tarmac ...


en attendant les profils du planeset de ce nouvel opus

Image

car il a un potentiel énorme


en attendant le planeset du nouvel opus :
la race humaine n'est qu'un incident trivial dans l'histoire de la création : l'humanité est peut être une erreur, une excroissance anormale, une maladie du système de la Nature.(HPL)
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gris
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Re: battle of stalingrad (777-BOS)

Message par gris »

cela fais plusieurs semaine que ça me démange

après un coup de fil du kommodore , j'ai décider de lâcher les cantinière du grosse paris
pour rejoindre une unitee au front

quelques semaines de training pour recouvrer les automatisme
et j’espère vite retrouver les sensations

la communauté s'agrandit des missions histo se crée , du sérieux ,

je vous ferais bientôt un topo sur BOM et sur cette possibilité de piloter maintenant des mobylette , heu non je voulais dire des chars
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Re: battle of stalingrad (777-BOS)

Message par gris »

j'oubliais , cette petite video de HH pauk

bon y'a pas de mots ca donne envie d'essayer le 110 ! que j'ai pas encore piloter !

si mes souvenirs sont bon c'est le II.ZG1 dans la video !!
https://www.youtube.com/watch?v=9MmMcOblMDc
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Re: battle of stalingrad (777-BOS)

Message par gris »

je viens juste d'activer BOM cet après midi
dans la foulée un petit vol en E7
bon a part l’atterrissage chaotique
j'ai pas trop perdu ...
ça c’est sans vous parler du dog que j'i fait y'a 2 jours en F4 contre 3 I16
ou je me suis fait descendre , sans avoir lâcher une bordée
le tout contre des IA "débutants" :oops:

https://www.youtube.com/watch?v=-U9agkI ... e=youtu.be
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Re: battle of stalingrad (777-BOS)

Message par griffon »

Soldé sur Steam jusqu'au 05 Juillet !
SOL INVICTVS

Au printemps, je vais quelquefois m'asseoir à la lisière d'un champ fleuri.
Lorsqu'une belle jeune fille m'apporte une coupe de vin , je ne pense guère à mon salut.
Si j'avais cette préoccupation, je vaudrais moins qu'un chien

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Re: battle of stalingrad (777-BOS)

Message par gris »

y'a de la poussière ici :mrgreen:

y'a des soldes en ce moments comme BOM ou BOS solde a 16.99
sur certains avions collector aussi comme le ju52 le p40e1 le yak1b
le mc202 serie 8 le fw190a3 et le la5 serie8
pour ceux qui n'ont pas la version premium

https://il2sturmovik.com/store/battle-of-moscow/

sinon on a maintenant 4 modules

- BOS battle of stalingrad
- BOM battle of Moscou
- BOK battle of Kuban
- BOBP battle of bodenplate ( a venir )
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Re: il2 sturmovik-BOx

Message par gris »

reprise de la combinaison de vol il y a plusieurs semaine
pas simple , au moment de cette vidéo je n'avais ni trackir ni palonnier ni gaz (sauf dans mon pantalon :lolmdr: )
depuis j'ai récupéré un trackir et ca va mieux , car le chapeau chinois bonjour
je l'utilise pour zoomer ou dezoomer su les position up and down
sur les cote je met des zoom instantané sur les instruments

comme elvis full réalisme , pas de carte ou sur les genoux (déporté sur un 3eme écran )

j'avais pas voler souvent a bos avec le 110 j'ai voulu tester , cela n'a pas durer longtemps ... surtout sans trackir ...

quand j'aurais récupérer un palo et un quadrant je vous ferai un petit aar d'une des campagnes officielle ou scriptées
elle ne sont pas très longues

https://www.youtube.com/watch?v=5wQ0TzH5UJQ&t=11s
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Re: il2 sturmovik-BOx

Message par griffon »

Joli ! :ok:

Contrairement à toi je ne suis pas un adepte convaincu du "full realism" dans les simus

dans ceux de combat du moins ,

car je ne trouve pas réaliste de voler avec un champ de vision confiné à un écran rectangulaire

je pense que les aides à la perception de l'environnement compensent cette vision plus qu'étriquée

et rendent , paradoxalement , le jeu plus conforme à la réalité ! ;)
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Re: il2 sturmovik-BOx

Message par gris »

C'est vrai
Pourtant j'ai de gros pb de vue du à mon diabète
Et beaucoup de mal à repérer les contacts
Mais le trackir à quand même son effet
Sinon après avoir lu les retours des possesseurs de vr
De l cocculus et dù vive
La c'est une autre histoire tu y est presque
Par contre pour avoir une machine qui fasse
Tourner le bouzin plus l'achat du vr il faut
Lâcher un billet de 2500
Mais si un jour tu as l'occasion de l'essayer
Je pense qu'on a du mal à décrire ce que l'on ressent
Après il faut pas avoir de pb d'oreille interne
Puis il faut s'habituer à utiliser les boutons
Du Joy du quadrant etc et du clavier sans le voir ...
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Re: il2 sturmovik-BOx

Message par gris »

En ce moment c'est training pour retrouver le niveau correct que j'avais avant mon admission
dans un sanatorium du Kouban :mrgreen:
J'ai commencer une carrière que je ne finirais sans doute jamais .. deja faaut pas se faire descendre
puis ...

aller savoir pourquoi j'ai choisi la staffeln 15 (espagnole) du JG27
basée a Sychevskya

Image

comme on me fait apparemment confiance , on m'a confier le commandement d'une kette de convoyage de 3 BF109
15 minute de vol sans encombre avec 40l d'essence , pas vu d'ennemi mais front très actif du 3 ieme panzergruppe

https://www.youtube.com/watch?v=UdyLl3Fjnco
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Re: il2 sturmovik-BOx

Message par gris »

et un griffon bien cuit svp :ko:

Image
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Re: il2 sturmovik-BOx

Message par gris »

une autre pour la route

Image
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Re: il2 sturmovik-BOx

Message par gris »

cette image se passe de commentaire ...
Image
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Re: il2 sturmovik-BOx

Message par griffon »

Les scènes ou il raconte ses missions "anti-flak" dans son tempest

sont les plus impressionnantes de son bouquin ! :froid:
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Re: il2 sturmovik-BOx

Message par gris »

ce we , pas encore eu le temps de voir tout ca mais je vais vite faire un vol en p47 ...

Hello everybody,

The last month of Autumn has begun and we're preparing the next update for our three projects. We plan to release it in two weeks (doh!) or so and today we'll tell you about the upcoming additions. Of course, the stars of the show are FOUR new aircraft, two for Bodenplatte and two for Flying Circus.

USAF P-47D-28 Thunderbolt is one of the biggest, powerful and menacing single-engine fighters of WWII. Its radial 18-cylinder engine with turbocharger, intercooler and water injection boost system enables this monster to reach 700 km/h at 7000 m altitude. Eight 12.7 mm M2.50 Browning machine guns with 3400 rounds total give a new meaning to the phrase 'spray and pray'. In addition, for strike missions, this fighter can be equipped with six unguided rockets and up to three 500 and 1000 pound bombs (225 and 455 kg). Being a late war aircraft, it has many interesting design peculiarities you'll be able to experience in the near future.

Luftwaffe Messerschmitt Bf 109 K-4 "Kurfürst" is a glaring example of the inconsistency of the late war aircraft production in the Third Reich. This plane combines the newest weapon and engine technologies with maximum possible simplification and cost-cutting of the secondary systems. Its engines are a pinnacle of DB-605 line - standard DB-605 DB with water-methanol injection system and DB-605 DC with higher boost and power - and both of them will be available in our sim. Armed with 30 mm MK-108 gun and 13 mm MG-131 machine guns, it could also carry 250 or 500 kg bombs for strike missions (this is the first Bf 109 modification in our project that can carry a 500 kg bomb). It is interesting to note that this modification could retract its tailwheel to reach higher speeds - up to 715 km/h at 6200 m.

Royal Air Force Sopwith Camel was one of the mainstay fighters of World War I. It was a contradictory machine, but in the right hands, it could face any foe. Carrying 168 liters of fuel (a very big reserve for its time), it could go on long patrols. This amount of fuel hampered its performance and made it hard to control and inert in a dogfight while full, but with about a half of fuel spent, the aircraft got a second breath and its horizontal and vertical maneuverability became on par with the best fighters of that time. Its two 7.69 Vickers Mk.I machine guns (late modification with the rate of fire increased to 750 instead of 500 and 745 m/s muzzle speed) were linked belt fed instead of fabric ones, reducing the misfire chance. It could also carry four 20 lb Cooper bombs.

The Deutsche Luftstreitkräfte Pfalz D.IIIa was a second line fighter mainly used for escorting bombers and attacking the enemy balloons. It had very simple cockpit instruments because of the cost-cutting. Its one-and-a-half plane airframe (a design previously adopted by the French) was sturdy enough to sustain higher loads during sharp turns and dives. Its armament is standard for a late WWI German aircraft - two 7.92 mm Luftgekühltes Maschinengewehr LMG 08/15 (based on the original design of Hiram Maxim) with 650 RPM rate of fire and muzzle speed of 825 m/s, fabric belt fed. This fighter had an advantage of an excellent field of view, especially in the upper hemisphere.

For Tank Crew - Battle of Prokhorovka project we plan to release 4 new player controllable tanks and the map of the southern part of the Kursk salient, but it will happen early next year. However, you'll see the new functionality being developed for this project earlier - it should be noted it will benefit not only the tankers but pilots as well. For instance, in the coming update, you'll experience the higher fidelity damage modeling for AI controllable ground objects such as trucks and tanks. Before, there was no difference where you hit a truck, but in the new system, each 'simple' vehicle has many types of simulated parts - wheels or trucks, engine, ammo rack, fuel tanks, driver, turret, main gun. By hitting a simple AI vehicle at these parts you can immobilize it or render it inoperable by damaging a turret or main gun if any. Statistics system will consider it destroyed if its ammo, explosive cargo or fuel tanks detonated or its crew was killed or its engine was destroyed or its suspension has been rendered inoperable (at least two wheels or tracks damaged). All this not only makes the tank missions more interesting but also increases the simulation accuracy of the ground attack missions for pilots. We also develop two scenario campaigns (USSR and Germany) for Tank Crew, each one containing 10 missions set in the second week of July 1943 near Prokhorovka.

Another important change in the upcoming update is the adjusted logic used for scoring a kill. Previously, an aircraft was considered destroyed and a kill was awarded for it if it was damaged enough to prevent it from continuing the mission (for example, heavy damage of the controls, no fuel left, engine damage). Now, the 'aircraft lost' and 'kill awarded' events will be separated and their logic will be adjusted. An aircraft will be considered lost if its fuselage or wing at the base is broken, its pilot is killed or ejected. The victory, on the other hand, will be awarded if the scored hits were followed by the mission exit or disconnect in multiplayer, 'aircraft lost' event or the landing far from an allied airfield. Thus we motivate multiplayer players to try to reach a friendly airfield even if their aircraft is heavily damaged - even a hard landing there (as long as you don't break a wing at its base or fuselage) won't count your aircraft as lost and your enemy won't get the kill.

We'll have other multiplayer improvements in the coming update as well: we have managed to find a way to synchronize weapon fire events on different multiplayer clients better, minimizing the total time of the delay to the total client-server-client ping and optimize the net delay compensation routines for transmitting aircraft positions and orientations. Server ping calculations will be also corrected - this is required for further improvements in the multiplayer lobby. Of course, we never forget about the singleplayer experience too - in the same update, we'll add 2-3 new mission types for Career mode, including Cargo airdrop and Free hunt.
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