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The Operational Art Of War IV

Posté : mer. avr. 12, 2017 12:40 pm
par Lafrite
La v4 possède sa page sur
http://www.matrixgames.com/products/product.asp?gid=587 :shock:
The Operational Art of War IV is the new generation of operational wargames. With more flexibility than before and with a new array of exciting features, it will make you relive the most iconic battles from the dawn of the 20th Century to modern day, including the ones that never occurred!

More than 200 scenarios like the Battle of Marne, Dien Bien Phu, the Batte of Arnhem, the Falkland Invasion - and lots more! - will forge your strategy skills and ability to master all kind of troops and terrains!

The entire naval warfare system has been completely revised and implemented, bringing its realism to a new, higher, level!

The supply system has been greatly enhanced, allowing a more gradual simulation without adding extra tasks to the players.

A new Battlefield Time Stamp feature takes on TOAW's unique way of handling game turn resolution and makes it easier for players to plan ahead!

The Operational Art of War IV is the top-notch military simulation that every wargamer needs!

Re: TOAW v4

Posté : mer. avr. 12, 2017 1:38 pm
par jagermeister
Ca fait longtemps que j'attends ça. :clap:




Edit : j'espère toutefois qu'ils ne le vendront pas 80€ comme WITE. :goutte:

Re: TOAW v4

Posté : mer. avr. 12, 2017 7:38 pm
par gonzoo
Et surtout qu'on aura quelque chose comme un tutoriel, j'ai longtemps lorgné dessus sans jamais passer le cap à cause de cette question de temporalité qui m'a toujours beaucoup perturbé...

Re: TOAW v4

Posté : mer. avr. 12, 2017 8:58 pm
par sylvain_pva
un de mes premiers wargames pc (avec steel panthers) ! :oops:

bon, vivement qu'on ait plus d'infos et quelques captures d'écran quand même

Re: TOAW v4

Posté : jeu. avr. 13, 2017 7:31 pm
par Locke
Ah bah il était temps, j'avais fini par croire au vaporware :o:

Re: The Operational Art Of War IV

Posté : jeu. avr. 20, 2017 1:57 pm
par jagermeister
Des images du jeu sont disponibles sur la gazette du wargamer. :jumpy:

http://www.wargamer.fr/the-operational- ... e-la-beta/


Image

:fete:

Re: The Operational Art Of War IV

Posté : jeu. avr. 20, 2017 2:02 pm
par Reborn
Une révolution. :o:

Re: The Operational Art Of War IV

Posté : jeu. avr. 20, 2017 2:08 pm
par jagermeister
Reborn a écrit :Une révolution. :o:
Tu parles des graphismes ?


D'ici la sortie du jeu ça peut encore changer à mon avis. :siffle:

Re: The Operational Art Of War IV

Posté : jeu. avr. 20, 2017 2:08 pm
par Boudi
Ils sont en phase de recrutement des beta testeurs dirait-on.

Re: The Operational Art Of War IV

Posté : sam. avr. 22, 2017 3:45 pm
par griffon
J'espère qu'il y aura une chaîne de commandement complète ......

Re: The Operational Art Of War IV

Posté : lun. avr. 24, 2017 3:04 pm
par Lafrite
New feature: Battlefield Timestamps.

Under the Battlefield Timestamp system, after all combats are resolved, the player-turn will advance to the combat round of the MEDIAN length combat. In other words, if there were seven combats that lasted 1, 1, 2, 2, 3, 3, & 6 rounds respectively then the player turn would advance only two rounds, instead of the six rounds of before. Note that this means that three combats lasted longer than the round of the new combat phase. This will be accounted for by placing a TIME STAMP in those three hexes that will equal their actual ending round.

TIME STAMP definition: The fraction of the player-turn, in tenths, that has been expended. This applies to the Player-Turn itself, to Units (the fraction of their MPs that they have expended), and now to battlefield hexes.

Movement effects of Battlefield Time Stamps: Any unit that enters a hex with a Battlefield Time Stamp will have its movement points reduced until its unit time stamp is at least equal to that of the hex.

Combat effects of Battlefield Time Stamps: Combats planned for a hex with a Battlefield Time Stamp will start on a combat round as if the player-turn is the same as the hex’s time stamp. All units that participate in a combat that results in a Battlefield Time Stamp have their time stamps increased to the resulting time stamp of the battlefield.

Combat creation of Battlefield Time Stamps: If a combat lasts longer than one round, it creates a Battlefield Time Stamp equal to the last round that combat expended.
http://www.matrixgames.com/forums/tm.as ... =&#4274372

Re: The Operational Art Of War IV

Posté : mar. avr. 25, 2017 9:19 am
par Atollman
Dommage que ce soit en rosbif... le sujet m’intéresse. Lorsque j'aurais plus de temps, j’essaierai de le lire déchiffrer.

Re: The Operational Art Of War IV

Posté : dim. avr. 30, 2017 9:26 am
par griffon
Atollman a écrit :Dommage que ce soit en rosbif... le sujet m’intéresse. Lorsque j'aurais plus de temps, j’essaierai de le lire déchiffrer.

Ils veulent supprimer la frustration de voir se faire bouffer tous ses "impulse" lors d'un tour

à cause d'une unité pas trop "fraîche" participant a des combats .....

Terminé le "turn burn" ?

Re: The Operational Art Of War IV

Posté : dim. mai 28, 2017 3:01 pm
par griffon
Est ce que les "soaked attacks" seront encore possible ?


https://www.youtube.com/watch?v=hRAqWVq ... e=youtu.be

Re: The Operational Art Of War IV

Posté : dim. mai 28, 2017 4:06 pm
par jagermeister
Ne pas lire le manuel voilà le secret. :o: