Une nouvelle qu'elle est bonne, j'avais adoré Colonization en son temps, si on y colle les mécanismes développé pour civ4 ça ne peut que renforcer encore le gameplay.Un titre qui évoquera sans doute pas mal de souvenirs à certains d'entre vous. Il s'agit effectivement de remettre au goût du jour l'un des plus fameux jeux de gestion / stratégie des années 90 : Colonization. Cette nouvelle version sera basée, comme son nom l'indique, sur le moteur de jeu de Civilization IV, mais ne nécessitera pas de posséder ce dernier pour fonctionner. Il s'agira d'un jeu à part entière qui nous proposera donc de prendre en main la découverte du Nouveau Monde à la tête d'une des quatre nations en présence (Angleterre, Espagne, France, Provinces-Unies).
La diplomatie prendra une place non-négligeable dans cette opération : diplomatie avec les trois autres colonisateurs bien sûr, mais également avec les peuples amérindiens. Le commerce aura également son importance alors que l'or américain s'apprête à inonder l'Europe. Du jeu de 1994, les développeurs semblent également avoir conservé le principe des personnages historiques comme les Pères Fondateurs alors que l'interface sera largement remanié et que toutes les options multijoueurs de Civilization IV seront au programme. L'aspect technique devrait lui aussi avoir évoluer depuis le dernier opus de la série alors que tous les outils permettant à la communauté d'innover seront bien sûr de la partie.
http://www.clubic.com/actualite-143274- ... ation.html
Civilization IV : Colonization
- Lafrite
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Civilization IV : Colonization
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Re: Civilization IV : Colonization
Les Provinces-Unies ??? C'est les Pays-Bas+Belgique ? Je vois plus que ça comme nations colonisatrices importantes.
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Un petit calcul, et on s’en va !
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Re: Civilization IV : Colonization
je suivrai ça de près aussi
Néanmoins, refroidis par le remake de Settlers 2, qui était globalement décevant (c'est un Settlers 2 avait de beaux graphiques et 3-4 améliorations "seulement"...), je n'achèterai que s'il est vraiment novateur
PS : ils auraient pû rajouter les portugais!
Néanmoins, refroidis par le remake de Settlers 2, qui était globalement décevant (c'est un Settlers 2 avait de beaux graphiques et 3-4 améliorations "seulement"...), je n'achèterai que s'il est vraiment novateur
PS : ils auraient pû rajouter les portugais!
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Re: Civilization IV : Colonization
Si c'est moddable les portugais ne devrait pas tarder à arriver.
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Re: Civilization IV : Colonization
Moi quand on parle de nouveau monde ca me fait penser à ça:
http://www.youtube.com/watch?v=LbVNZ-cghz0
http://www.youtube.com/watch?v=LbVNZ-cghz0
« Il est deux catégories de Français qui ne comprendront jamais l’histoire de France : ceux qui refusent de vibrer au souvenir du sacre de Reims ; ceux qui lisent sans émotion le récit de la fête de la Fédération. »
Marc Bloch
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Re: Civilization IV : Colonization
colonization reste un grand souvenir de jeu pour moi, taper les villes incas avec les espagnols ou faire copain avec les indiens en francais, que du bonheur ^^
l'anglais etait pas mal aussi , de nombreux immigrants prets à embarquer souvent
y avait aussi la decouverte de la fontaine de jouvence il me semble aussi, banco sur les immigrants en europe ^^
ce jeu m'a vraiement scotché quand j'etais adolescent , les corsaires , les fregates, la colonisation et acquerir l'independance en developpant des colonies pour resister aux forces du roi et devenir les "etats unis" , que de souvenirs ^^
l'anglais etait pas mal aussi , de nombreux immigrants prets à embarquer souvent
y avait aussi la decouverte de la fontaine de jouvence il me semble aussi, banco sur les immigrants en europe ^^
ce jeu m'a vraiement scotché quand j'etais adolescent , les corsaires , les fregates, la colonisation et acquerir l'independance en developpant des colonies pour resister aux forces du roi et devenir les "etats unis" , que de souvenirs ^^
Les grands hommes sont des météores destinés à brûler la terre
NB
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Re: Civilization IV : Colonization
en parlant de ce jeu, il est en 'abandon' et libre de telechargement
j'avais meme refait une partie y a 1 ou 2 ans ^^
http://www.abandonware-paradise.fr/aban ... dejeu.html
la description du jeu wiki
http://fr.wikipedia.org/wiki/Colonization
'Bâti sur le concept de Civilization, ce jeu emploie une interface de jeu au tour par tour très semblable. Le jeu se déroule en grande partie sur une carte géographique générée aléatoirement du Nouveau monde'
-> en fait , y avait 2 possibilités il me semble, commencer dans le nouveau monde avec la carte de l'amerique et generer un monde aleatoire...
et 1 lien vers sid meier si d'aventure un lecteur ne connaissait pas sid
http://en.wikipedia.org/wiki/Sid_Meier
Games that have been developed by Meier span three decades. Some of the more notable titles are listed below in chronological order.
Spitfire Ace (1982) — The first project in which Sid played a major role in the game creation stage.
HellCat Ace (1982)
Floyd of the Jungle (1982)
NATO Commander (1984)
Solo Flight (1984)
Kennedy Approach (1985)
F-15 Strike Eagle (1985) — one of the first combat flight simulators
Silent Service (1985), a World War II submarine simulation game, and Meier's first foray out of flight sims.
Sid Meier's Pirates! (1987)
F-19 Stealth Fighter (1988)
F-15 Strike Eagle II (1989)
Covert Action (1990)
Railroad Tycoon (1990), a business simulation game that paints the early development of railroads in the United States and Europe, a time when competition between railroad companies was very fierce. With the release of Sid Meier's Railroads!, this series now has four installments.
Civilization (1991), Meier's most successful game to date. It has lived through several versions (see below) and sold over 6 million copies. This game is a turn-based strategy game.
Pirates! Gold (1993)
Colonization (1994), a turn-based strategy game themed on the early European colonization of the New World, starting in 1492 and lasting until the age of independence in 1850. To achieve victory in this game, the player must declare independence, and win in a revolutionary war against their mother country in Europe (France, England, The Netherlands, or Spain).
Civilization II (1996) Follow-up to Sid Meier's successful Civilization; Brian Reynolds was lead designer on the game.
Magic: The Gathering (1997) This would be the last game that Sid Meier worked on for MicroProse.
Sid Meier's Gettysburg! (1997) Sid Meier's first real-time tactical game.
Sid Meier's Antietam! (1998) Sid Meier's Gettysburg and Antietam are part of his Civil War set.
Sid Meier's Alpha Centauri (1999) Brian Reynolds was lead designer on this adaptation of Civilization to an outer space theme. Alpha Centauri is set in a futuristic setting on an alien world, with ideological factions substituting for civilizations. This is a much more versatile version of Civilization, featuring economics and unique military customization, as well as diplomacy.
Sid Meier's SimGolf (2000) A golfing simulation in which the player built their own golf course and played it, against computer players, co-created by Maxis. Not to be confused with Maxis' 1996 title SimGolf.
Civilization III (2001), Jeff Briggs designed the third installment of the series, with improved rules, graphics and gameplay. New features include expanded Diplomacy much like Alpha Centauri, and also introduces "Culture" as a tool of domination, and "Strategic Resources" required for trade and to produce certain units. Sales of this installment makes the Civilization series the best selling PC series to date.
Sid Meier's Pirates! (2004), follow-up to the acclaimed Pirates! game from 1987, updating the graphics and featuring some entirely new gameplay elements and an all new ballroom dancing segment.
Civilization IV, Designed by Soren Johnson and released October 25, 2005. A full 3D engine replaces the isometric maps of Civilization II and III. This installment makes "Religion" (present in earlier versions only as a means of population pacification and control) a tool of domination, alongside the Culture and Diplomacy elements from previous incarnations.
Sid Meier's Railroads!, released October 17, 2006. When Take 2 shut down PopTop Software and folded it into Firaxis, Meier once again became responsible for the Railroad Tycoon series, and this is billed as the sequel to Railroad Tycoon 3.
Civilization Revolution, announced on June 28, 2007. A seventh generation console edition of Civilization.
Sid Meier's Civilization IV: War of Two Cities, releasing in Q1, 2008. One of three Sid Meier properties to be launched by Oasys Mobile, this new Sid Meier property takes the major civilizations and pits them against one another in a real time one on one battle to take over the opponents major city. The game is being developed by Floodgate Entertainment.
Sid Meier's Pirates Mobile, releasing in Q1, 2008. The game is being developed and published by Oasys Mobile and was led by one of the original programmers for Pirates! Gold.
Sid Meier's Railroad Tycoon Mobile, releasing in Q1, 2008. Developed by Blue Heat and published by Oasys Mobile. This version is based on the Sid Meier classic game series, the mobile version allows players to build their own transportation empire.
Sid Meier's Civilization IV: Colonization, is a 2008 remake of the 1994 Colonization, and is a stand alone game based on the Civilization IV engine.
j'avais meme refait une partie y a 1 ou 2 ans ^^
http://www.abandonware-paradise.fr/aban ... dejeu.html
la description du jeu wiki
http://fr.wikipedia.org/wiki/Colonization
'Bâti sur le concept de Civilization, ce jeu emploie une interface de jeu au tour par tour très semblable. Le jeu se déroule en grande partie sur une carte géographique générée aléatoirement du Nouveau monde'
-> en fait , y avait 2 possibilités il me semble, commencer dans le nouveau monde avec la carte de l'amerique et generer un monde aleatoire...
et 1 lien vers sid meier si d'aventure un lecteur ne connaissait pas sid
http://en.wikipedia.org/wiki/Sid_Meier
Games that have been developed by Meier span three decades. Some of the more notable titles are listed below in chronological order.
Spitfire Ace (1982) — The first project in which Sid played a major role in the game creation stage.
HellCat Ace (1982)
Floyd of the Jungle (1982)
NATO Commander (1984)
Solo Flight (1984)
Kennedy Approach (1985)
F-15 Strike Eagle (1985) — one of the first combat flight simulators
Silent Service (1985), a World War II submarine simulation game, and Meier's first foray out of flight sims.
Sid Meier's Pirates! (1987)
F-19 Stealth Fighter (1988)
F-15 Strike Eagle II (1989)
Covert Action (1990)
Railroad Tycoon (1990), a business simulation game that paints the early development of railroads in the United States and Europe, a time when competition between railroad companies was very fierce. With the release of Sid Meier's Railroads!, this series now has four installments.
Civilization (1991), Meier's most successful game to date. It has lived through several versions (see below) and sold over 6 million copies. This game is a turn-based strategy game.
Pirates! Gold (1993)
Colonization (1994), a turn-based strategy game themed on the early European colonization of the New World, starting in 1492 and lasting until the age of independence in 1850. To achieve victory in this game, the player must declare independence, and win in a revolutionary war against their mother country in Europe (France, England, The Netherlands, or Spain).
Civilization II (1996) Follow-up to Sid Meier's successful Civilization; Brian Reynolds was lead designer on the game.
Magic: The Gathering (1997) This would be the last game that Sid Meier worked on for MicroProse.
Sid Meier's Gettysburg! (1997) Sid Meier's first real-time tactical game.
Sid Meier's Antietam! (1998) Sid Meier's Gettysburg and Antietam are part of his Civil War set.
Sid Meier's Alpha Centauri (1999) Brian Reynolds was lead designer on this adaptation of Civilization to an outer space theme. Alpha Centauri is set in a futuristic setting on an alien world, with ideological factions substituting for civilizations. This is a much more versatile version of Civilization, featuring economics and unique military customization, as well as diplomacy.
Sid Meier's SimGolf (2000) A golfing simulation in which the player built their own golf course and played it, against computer players, co-created by Maxis. Not to be confused with Maxis' 1996 title SimGolf.
Civilization III (2001), Jeff Briggs designed the third installment of the series, with improved rules, graphics and gameplay. New features include expanded Diplomacy much like Alpha Centauri, and also introduces "Culture" as a tool of domination, and "Strategic Resources" required for trade and to produce certain units. Sales of this installment makes the Civilization series the best selling PC series to date.
Sid Meier's Pirates! (2004), follow-up to the acclaimed Pirates! game from 1987, updating the graphics and featuring some entirely new gameplay elements and an all new ballroom dancing segment.
Civilization IV, Designed by Soren Johnson and released October 25, 2005. A full 3D engine replaces the isometric maps of Civilization II and III. This installment makes "Religion" (present in earlier versions only as a means of population pacification and control) a tool of domination, alongside the Culture and Diplomacy elements from previous incarnations.
Sid Meier's Railroads!, released October 17, 2006. When Take 2 shut down PopTop Software and folded it into Firaxis, Meier once again became responsible for the Railroad Tycoon series, and this is billed as the sequel to Railroad Tycoon 3.
Civilization Revolution, announced on June 28, 2007. A seventh generation console edition of Civilization.
Sid Meier's Civilization IV: War of Two Cities, releasing in Q1, 2008. One of three Sid Meier properties to be launched by Oasys Mobile, this new Sid Meier property takes the major civilizations and pits them against one another in a real time one on one battle to take over the opponents major city. The game is being developed by Floodgate Entertainment.
Sid Meier's Pirates Mobile, releasing in Q1, 2008. The game is being developed and published by Oasys Mobile and was led by one of the original programmers for Pirates! Gold.
Sid Meier's Railroad Tycoon Mobile, releasing in Q1, 2008. Developed by Blue Heat and published by Oasys Mobile. This version is based on the Sid Meier classic game series, the mobile version allows players to build their own transportation empire.
Sid Meier's Civilization IV: Colonization, is a 2008 remake of the 1994 Colonization, and is a stand alone game based on the Civilization IV engine.
Modifié en dernier par ric novice le mar. juil. 22, 2008 10:10 pm, modifié 3 fois.
Les grands hommes sont des météores destinés à brûler la terre
NB
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Re: Civilization IV : Colonization
Un peu en retard : c'est bien ça, bien que pour la "Belgique" il y a beaucoup de changement : Espagne, Autriche, France ...Boudi a écrit :Les Provinces-Unies ??? C'est les Pays-Bas+Belgique ? Je vois plus que ça comme nations colonisatrices importantes.
- mad
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- Localisation : Nantes
Re: Civilization IV : Colonization
Je n'avais pas encore remarqué la propension de Sied Meier à faire inscrire "Sid Meier" devant tous ses jeux
- jagermeister
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- Localisation : Cosne sur Loire
Re: Civilization IV : Colonization
Alors qui l'a acheté ?
Un avis ?
Un avis ?
Internet ayant été popularisé par l'apparition du World Wide Web, les deux sont parfois confondus par le public non averti. Le World Wide Web n'est pourtant que l'une des applications d'Internet.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Internet
Le site ultime pour les managers virils et huilés.
Le site préféré des vieux loups de mer.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Internet
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Le site préféré des vieux loups de mer.
Re: Civilization IV : Colonization
Ben heu, Lafrite avait posté un lien sur franconaute qui était pas franchement encourageant
http://forum.canardpc.com/showpost.php? ... ostcount=5
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