Civilization VI - Rise and Fall et Gathering Storm

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Reborn
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Re: Civilization VI - Rise and Fall et Gathering Storm

Message par Reborn »

Lafrite a écrit :
lun. mai 18, 2020 4:31 pm
Reborn a écrit :
lun. mai 18, 2020 11:49 am
Le GPO I étant terminé, je propose d'en relancer une autre s'il y a toujours des volontaires. :lolmdr:
Si tu règles la difficulté pour toi en Empereur :fouet:
https://civilization.fandom.com/wiki/Di ... vel_(Civ6)
Ca ne changera rien, par contre, vous pouvez jouer en difficulté colon. :chicos:
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jmlo
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Re: Civilization VI - Rise and Fall et Gathering Storm

Message par jmlo »

mad a écrit :
lun. mai 18, 2020 4:22 pm
A voir avec Jmlo si on peut vous rejoindre ? Je le laisse juger :wink: (ma partie avec lui est bien mal entamée, et j'ai désormais un ordi qui permet de tenir une partie plus lourde)
Pourquoi pas je suis pas mal partie mais c'est plus sympa avec des vrais joueurs.
il serait bien d'être plus nombreux que 5.
Combien du coup ?
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sylvain_pva
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Re: Civilization VI - Rise and Fall et Gathering Storm

Message par sylvain_pva »

je suis partant évidemment :ok:

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Reborn
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Re: Civilization VI - Rise and Fall et Gathering Storm

Message par Reborn »

jmlo a écrit :
lun. mai 18, 2020 5:14 pm
il serait bien d'être plus nombreux que 5.
Combien du coup ?
Faut pas être trop exigeant, donc si on peut être 6, c'est déjà bien. :lolmdr:
Von Assen, ça te tente pas une petite partie ? Image
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von Aasen
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Re: Civilization VI - Rise and Fall et Gathering Storm

Message par von Aasen »

Comme dit, j'ai pas les expansions donc je n'ai pas trop de questions (investissement de temps, durée, etc.) à me poser ;)

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jmlo
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Re: Civilization VI - Rise and Fall et Gathering Storm

Message par jmlo »

Du coup ça donne quoi on attaque jeudi soir une nouvelle partie ?
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Re: Civilization VI - Rise and Fall et Gathering Storm

Message par sylvain_pva »

ce jeudi avec le pont ça m'arrange pas trop j'avoue

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Reborn
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Re: Civilization VI - Rise and Fall et Gathering Storm

Message par Reborn »

jmlo a écrit :
mar. mai 19, 2020 9:37 pm
Du coup ça donne quoi on attaque jeudi soir une nouvelle partie ?
Tout le monde n'a pas confirmé et au vue du délai, non.
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mad
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Re: Civilization VI - Rise and Fall et Gathering Storm

Message par mad »

Bon ba Jmlo on continue de notre côté ?
Tu as fais un bon départ et il y a peut etre moyen que je recolle (quoique :lolmdr: )

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Locke
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Re: Civilization VI - Rise and Fall et Gathering Storm

Message par Locke »

Je peux éventuellement me réengager mais pas ce jeudi.


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jmlo
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Re: Civilization VI - Rise and Fall et Gathering Storm

Message par jmlo »

mad a écrit :
mer. mai 20, 2020 9:46 am
Bon ba Jmlo on continue de notre côté ?
Tu as fais un bon départ et il y a peut etre moyen que je recolle (quoique :lolmdr: )
oui pas de problème :signal:
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Re: Civilization VI - Rise and Fall et Gathering Storm

Message par Lafrite »

On a bien fait de ne pas commencer, le patch vient de tomber
Free Game Update

[BALANCE/POLISH]
Updates to Diplomatic Victory
Diplomatic Victory Points Resolution becomes +2/-2 (previously +2/-3)
Victory is now determined upon player turn start, rather than upon receiving points.
Players now lose Favor per turn for each occupied Original Capital.
Aid Request penalty for pollution is doubled.
Increased Favor penalty for pollution to -1 Favor per 3 pollution more than average (Previously per 5 pollution, capped at -20 per turn from -10).
Anti-Air Combat Strength increased to +7 once formed into Corps and Armies (Fleets, Armadas).
Greatly reduced the chance that City-States will spawn adjacent to Natural Wonders or on top of resources.
Fixed an issue that was allowing aircraft based on Carriers as well as embarked units to count toward the Flanking bonus when attacking.
Unmet players now get a visible pie wedge in the CO2 chart.
Tweaked volcano spawn spread. Volcanoes will no longer spawn adjacent to each other. Large portions of the map are no longer skipped over. 1 volcano per continent is guaranteed.
Tweaked mountain spawn locations for more intelligent placement.
Palenque City-State renamed Mitla.

[UI]
Players can now manually resize the Offers and Inventory panels during trades.
Players can now select different text sizes for the chat panel.
Added page history trail to Civilopedia for easier navigation.
Fixed an issue that was causing “click” sounds to play whenever a notification was auto-dismissed.
Base unit costs and maintenance are no longer shown in the Production Panel. Production Panel now shows only the cost relevant to the city in which the item is being produced. Base values are shown in the Civilopedia as well as the Tech and Civics screens.
Added a fix to allow Barbarian Sighted and New Camp icons to properly show in notifications.
Fixed an issue where the Tech/Civics Tree scrollbar was being clipped by the background.
Improved Deal and Deal Cities presentation by adding item grouping, sub-categories, and collapsing categories.
Added icon for Reef adjacency bonus
Altered some team colors to be more visible.
Better dynamic sizing of various menus – Save/Load, Hall of Fame, Mods, Setup Menu
Fixed an issue where buttons in multiple World Tracker menus have partial functionality during World Congress sessions.
Spoiler : :
[AI]
Improve Religious Belief analysis - Tends to stop Warrior Monks from always being first chosen
Adjust importance of Great Person Points for city projects for AI to make them more competitive with other buildings for AI attention.
Fix an issue where the AI was not always using its land ranged units to attack hostile sea units.
Fix an issue that could cause the AI to identify a target city for a missionary based on gossip without knowing the actual location, causing the missionary to freeze in place.
Improved coastal city ability to recruit naval units for city defense.
Adjusted city priority to target wounded units over siege when under attack.
Improve air attacks in operations
Conditions changed for AI to pursue Culture Victory.

[MP]
Fixed an issue where the Diplomatic Victory displays nothing in the World Rankings when teams are enabled.
Fixed an issue where the Scored Competition prompt would overlap the chat panel when viewing the World Tracker during a Multiplayer game.



RED DEATH [PC ONLY]
Fixed an issue causing the Matchmaker to fail when overloaded.
Overall improvements to AI:
AI will more aggressively explore in the early game.
AI will now target enemy units with nukes.
AI will use better protection of Civilians in all phases.
Additional fixes to improve AI play.
Fixed an issue where nukes were applying a maintenance cost to certain units, causing them to be removed from play when the player went bankrupt.
Updated the Diplomacy ribbon to show the eliminated players.
Fixed an issue that could cause the AI to cease attacking enemy units once they are in the final Safe Zone ring.
Fixed an issue that could cause the AI to act too passively with ranged units.
Fixed an issue that was causing the overlay to either not show up or show up inconsistently.



[MODDING] [PC ONLY]
WorldBuilder
Advanced Mode: when placing a district, if the placement is going to fail because of a missing tech, civic, or population, auto-fix that so it succeeds.
Placing a feature over an incompatible resource will now delete the resource.
Fixed an issue where using the right mouse button to paint would successfully change all tiles except the tile initially clicked on.
Plot Selector now allows changes in the rotation of an existing feature.
Various additional UI and quality of life improvements.
Fixed various crashes.



[BUGS]
Fixed an exploit allowing multiple Pantheon bonuses (e.g., infinite builders/settlers) by hitting ESC immediately after selecting a Pantheon.
Fixed an exploit where unit Movement Speed and Combat Strength could be retained by upgrading near a Great General.
Fixed an exploit where the same District could be built in a city multiple times.
Fixed an exploit where a free Policy change was granted after ending a turn with a completed Civic selected.
Fixed an issue where Great Generals Horatio Nelson and Georgy Zhukov’s Retirement Abilities were incorrectly granting Combat Strength equal to the number of units a player owned.
Fixed an issue where Neighborhoods built by Brazil were failing to gain additional Housing from adjacent Rainforests.
Fixed an issue where the Foreign Culture Victory Imminent notification had no functionality when selected during gameplay.
Fixed an issue where the amount of Science already spent when viewing the Technology Tree during gameplay was not being displayed.
Fixed an issue where Phoenicia was gaining multiple GDRs with Golden Age Dedication, Automaton Warfare.
Fixed an issue where Capture Unit ability was successful even when not attacking.
Fixed an issue where incorrect information was present when viewing the resource tooltip in the CO2 Contribution section of the World Climate menu.
Fixed an issue where the incorrect "Turns Remaining" numerical value was displayed in prompts for completed Emergencies while another Emergency Competition was active.
Fixed an issue where Settler tooltips were not showing up.
Fixed an issue where the Arrow Storm unit promotion was applying while defending.
Fixed various text bugs.
Fixed various audio bugs.
Crash
Fixed an issue causing Mac to crash when trying to run DX12 full-screen
Various additional crash fixes addressed.
Perf
Multiple performance and memory improvements.


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jagermeister
Grand Inquisiteur
Messages : 22417
Enregistré le : ven. janv. 28, 2005 9:54 pm
Localisation : Cosne sur Loire

Re: Civilization VI - Rise and Fall et Gathering Storm

Message par jagermeister »

Youpi je vais le prendre et jamais y jouer !!! :clap:
:mrgreen:
Internet ayant été popularisé par l'apparition du World Wide Web, les deux sont parfois confondus par le public non averti. Le World Wide Web n'est pourtant que l'une des applications d'Internet.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Internet
Le site ultime pour les managers virils et huilés.
Le site préféré des vieux loups de mer.

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