Divine Wind carnet n°9

Discussion Générale
Avatar du membre
Emp_Palpatine
Eco-Citoyen
Eco-Citoyen
Messages : 17846
Enregistré le : sam. août 21, 2004 12:37 pm
Localisation : Le XIXème (Siècle, pas arrondissement)

Divine Wind carnet n°9

Message par Emp_Palpatine »

Dev Diary 9 – Diplomacy

While Divine Wind comes closer to completion we have been working hard on polishing and balancing the game. To this end we have started an office multiplayer game to give the game some serious in house testing. We identified a whole number of minor tweaks from the first session and these little things will add some nice polish to the game.

What makes multiplayer so much fun is the additional diplomacy you can have between players that the AI simply can’t do. This leads neatly onto the subject of today’s developer diary; the additional diplomatic options we have added between you and the AI.

First up - by popular demand - the call allies button. No longer do you have to call in your allies into pointless wars that have nothing to do with them. Instead, you can save them for wars that really matter. Allies will be automatically called when you are the defender, and you also have a check box you can click when you are the attacker to call allies. Otherwise, you can pick who joins your war and when they will do it. You can also bring new allies into a war once it has begun, but only if you are the war leader.

Leaving the Empire is no longer a series of province decisions. Now, you tell the Emperor upfront that you are leaving. All your non-core territory inside the Empire is handed over to the Emperor or released as vassals, and the remainder you keep in your new life free of Imperial interference.

The final diplomatic option we have added is the ability to integrate countries that you are in a personal union with. This functions like a diplomatic annexation requiring high relations, but instead of 10 years you need to be a personal Union for 50 years. Like annexation, the junior partner is free to refuse your just and wise offer to integrate their country into yours.

Now, perhaps these diplomatic changes are not quite on the level of the sort of metagame you can get from a good multiplayer game, especially down the pub afterwards. However, they deepen, what is in my opinion, one of the best diplomatic systems you will find in a strategy game to give yet more strategic choices to the player.

To finish with here is a screenshot from the multiplayer game. Do I call in Kallocain into my little war and would she actually say yes if I did? Well I’ll leave you in suspense on that one, because even I don’t know the answers to those questions.

Image
Alors... Le bouton "call allies", il est dans EU:Rome depuis 2008. :lolmdr: :roll:
La diplo-annexion des unions personnelles, c'est encore une prime au bourrinage. Je ne vois plus l'intérêt de différencier vassalisation et union personnelle. :roll:
Et je n'aime pas leur nouvelle décision nationale de quitter l'Empire, que je trouve contraire à l'esprit historique de l'Empire. :siffle:
Vous pensez tous que César est un con? Vous pensez que le consul et son conseiller sont des cons? Que la police et l'armée sont des cons? Et vous pensez qu'y vous prennent pour des cons? Et vous avez raison, mais eux aussi! Parce que depuis le temps qu'y vous prennent pour des cons, avouez que vous êtes vraiment des cons. Alors puisqu'on est tous des cons et moi le premier, on va pas se battre.
GA_Thrawn
Calimero
Calimero
Messages : 16844
Enregistré le : mar. août 09, 2005 7:49 pm
Localisation : De retour dans le sud

Re: Divine Wind carnet n°9

Message par GA_Thrawn »

C'est fait exprès le screen de chauvin avec la bourgogne et Philippe le traitre? :o:
Ou tu leur as fait une demande spéciale? :siffle:
« Il est deux catégories de Français qui ne comprendront jamais l’histoire de France : ceux qui refusent de vibrer au souvenir du sacre de Reims ; ceux qui lisent sans émotion le récit de la fête de la Fédération. »
Marc Bloch
Avatar du membre
Emp_Palpatine
Eco-Citoyen
Eco-Citoyen
Messages : 17846
Enregistré le : sam. août 21, 2004 12:37 pm
Localisation : Le XIXème (Siècle, pas arrondissement)

Re: Divine Wind carnet n°9

Message par Emp_Palpatine »

Non, mais j'apprécie l'attention. :o:
Vous pensez tous que César est un con? Vous pensez que le consul et son conseiller sont des cons? Que la police et l'armée sont des cons? Et vous pensez qu'y vous prennent pour des cons? Et vous avez raison, mais eux aussi! Parce que depuis le temps qu'y vous prennent pour des cons, avouez que vous êtes vraiment des cons. Alors puisqu'on est tous des cons et moi le premier, on va pas se battre.
Répondre

Retourner vers « Europa Universalis I à IV et Rome »